tirsdag den 19. juni 2012

8,04 kg og 72 cm

Det er målene på denne lækkerbidsken
Vi har haft sidste besøg af sundhedsplejersken i dag. De har sparet besøget lige inden børnehavestart væk, men det går nok. Vi har jo været igennem det en gang før, og ved hvad vi skal være opmærksomme på.
Jeg overvejede om dagens indlæg skulle hedde "Skal vi ikke lave en perlekæde, mor?" For det er Livas yndlingsspørgsmål lige for tiden. Og selvfølgelig skal vi det. Men ikke bare af tilfældige perler. Nej, vi skal lave halskæder af flade perler. Og flade perler er, indtil i dag, ikke bare noget vi har liggende. Men i dag besluttede jeg mig for at det skulle være anderledes.
Farmor, som jo kom i går og passede børnene mens vi var ude på date, havde overnattet, og hun og Liva var ude at gå hele formiddagen. Saga sov, udmattet efter boelprøve, længdemåling, vejning og demonstration af krybeevner, så jeg havde lidt tid til at producere flade perler.



Ind i ovnen ved 200 grader i ca 4 min.


Det er ganske almindelige Hama-perler, men de bliver lidt sjovere af at blive bagt først. De bliver også lidt klarere i farven, og lidt mere glasagtige at se på. Til gengæld går der så en del flere til en halskæde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar