tirsdag den 12. marts 2013

Cup cake/ kop kage på 5 min.

I søndags, hvor pigerne og jeg var alene hjemme, besluttede vi os for, at der skulle lidt ekstra eftermiddagshygge til. Jeg ved ikke helt hvad det er med os danskere, men vi synes i hvert fald, at vi hygger os bedst, hvis vi putter noget i munden, og helst noget sødt. Vi er bestemt ikke anderledes i min familie, og derfor bagte vi kop kager.
Cup cake/ kop kage på 5 min.. Knödelicious
Det er simpelthen den letteste kage jeg nogensinde har bagt. Man blander bare ingredienserne i en skål, hælder dem i en kop (krus), og giver koppen 3 min. i mikroovn på fuld styrke.
Cup cake/ kop kage på 5 min.. Knödelicious
Og ud kommer en portionsanrettet kage :)
Cup cake/ kop kage på 5 min.. Knödelicious

Cup cake/ kop kage på 5 min.. Knödelicious
"Den ligner lidt en pølse", sagde LIva, men hun satte nu glædeligt tænderne i den alligevel.

Cup cake/ kop kage på 5 min.. Knödelicious

Cup cake/ kop kage på 5 min.. Knödelicious
Dybt koncentreret
Cup cake/ kop kage på 5 min.. Knödelicious
Det er nu alligevel lettere at bruge fingrene
Opskriften har jeg fundet her, men I får lige opskriften her også, for man ved aldrig, hvornår et link dør, eller en blog bliver flyttet.

I en skål blandes:
4 spsk mel
4 spsk sukker 
2 spsk kakao
1 tsk vanillesukker
1/2 tsk bagepulver

Så tilsættes 
1 æg
3 spsk mælk
3 spsk olie

Det hele røres godt sammen, hældes i et krus, der kan gå i mikroovn, og "bages" i 3 minutter. Færdig :)

Super let, super lækkert!
Næste gang vi jeg hælde blandingen i to kopper i stedet for en, for den er rigelig stor. Og så skal jeg prøve at blande miniskumfiduser i blandingen også. Eller hakket chokolade, eller ristede nødder, eller.... 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar