mandag den 8. april 2013

Geranium dress

Jeg havde længe gået og kigget på mønsteret til denne kjole. Det hedder "Geranium dress", og er lavet af Made by Rae. Jeg synes bare, det så lidt kompliceret ud, og det der med pdf-mønster download var også en hel ny verden for mig, så jeg gjorde ikke rigtigt noget ved det. Indtil jeg så dette indlæg. Så var jeg solgt, og MÅTTE bare have det mønster til mine piger!
I mønsteret er der 2 forskellige skørt, tre forskellige halsudskæringer, og 3 forskellige ærmeløsninger.
Liva måtte selv vælge stof inde i skabet, og hun valgte denne lækre lilla med stjerner. 
Geranium dress. Knödelicious
Jeg er helt vild med de små ærmer, der ikke skal syes på, men bare er ét med bærestykket.
Geranium dress. Knödelicious
 Det lille hak i halsen er en fin lille feminin detalje
Geranium dress. Knödelicious
 Og selv indvendig er den færdig, fordi man ligesom folder foret rundt om sammensyningen af bærestykke og skørt.
Geranium dress. Knödelicious

Geranium dress. Knödelicious

Geranium dress. Knödelicious

Geranium dress. Knödelicious

Geranium dress. Knödelicious
Det er egentlig meningen, at der skal laves knaphuller og syes knapper i, men jeg valgte altså den lette løsning med trykknapper, som fungerer udmærket til mig.

4 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin Sofie - god ide med trykknapper :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine. Jeg er også godt tilfreds med resultatet. Den var noget nemmere end jeg troede, men det er jo bare et plus :)

      Slet
  2. SÅ fin! Har også luret på mønstret. Du kan jo tage din jakke så er I begge to stjerneklædt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nina :)
      Jeg har været ovre og lure hos dig (og følger dig på bloglovin), du har utroligt smukke børn!

      Slet