lørdag den 10. november 2012

Julakagebagning

I dag har der været gang i den helt store julekageproduktion (og prøvesmagning) her i huset. Jeg har slet ikke tal på, hvor mange plader det er blevet til, og tør slet ikke gætte på antallet af kager, men det er MANGE! Grunden til at de skal bages så tidligt er, at de skal "modne" i en måned. Jeg syntes, at det var et vildt mærkeligt begreb, første gang jeg hørte det, modning er mest noget jeg forbinder med frugt eller ost, men efter at have smagt forskellen på en daggammel kage, og en på en måned plus, kan jeg helt klart se meningen med galskaben. Og i dag er de altså blevet bagt. Om 3 uger kommer nogle af vores gode venner, og deres lækre børn og hjælper os med at pynte kagerne, så de kan blive klar til at spise, samt forære væk til venner, familie og naboer :)

Hvilken en skal man vælge...?









Pigerne har fået en fantastisk Rødhættedukke af deres farmor.

Inde under Rødhættes kjole gemmer Bedstemor sig.

 Og i nakken af Bedstemor kan man finde Ulven.

Og så kan man så ellers bare få lov til at fortælle historien igen og igen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar