mandag den 15. april 2013

Travel chair

Hvad er en "travel chair"?, tænker du måske. Og det kan jeg godt forstå, for det er heller ikke hver dag man støder på sådan en. Kort fortalt, er det en slags sele, der kan spændes på en almindelig stol, og som er nem at have i pusletasken til at tage med på ture, hvor højstolen bare ikke kan komme med. 
Det kan den heldigvis næsten altid, men jeg har en veninde, der bor i England, og det er jo ikke så nemt lige at tage højstolen med i flyet. Så da hun for et par uger siden var hjemme at få mindstefyren døbt, var jeg heller ikke i tvivl om, at han skulle have en "travel chair" i bonus-dåbsgave.
Travel chair. Knödelicious

Travel chair. Knödelicious
Jeg har forstærket den med en zig zag. Det stod godt nok ikke i DIY'en, men efter jeg så hvordan Saga sled for at komme fri tænkte jeg, at det nok ikke kunne skade. Det var forresten helt fantastisk skønt, at sy i drengestof til en afveksling. Det er som om blå og grønne farver er meget roligere end pink og lilla.

Travel chair. Knödelicious
Man trækker den bare mellem tremmerne, og sætter barnet i, lukker velkroen, og vupti :)
Travel chair. Knödelicious

Travel chair. Knödelicious
Saga havde overhovedet ikke tid til at sidde stille, så jeg måtte tage aben til hjælp.
Travel chair. Knödelicious

Travel chair. Knödelicious

Travel chair. Knödelicious
2 styks blev det til, og de er begge foræret væk. 
Opskrifter siger, at den ene side skal være i quiltet stof, men det havde jeg ikke (og jeg havde endnu ikke været på Lines kursus, så jeg vidste ikke hvordan man gjorde), så jeg syede den i tre lag, med fleece i midten. Hvis du skulle få lyst til at lave din egen er der en DIY lige her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar