torsdag den 13. december 2012

Box #2, eller overspringshandlinger...

I går var jeg til julefrokost med mn gamgle mødregruppe. Vi er alle for længst startet på arbejde igen, men vi mødes stadig en gang om måneden og sludrer og spiser lækkerier :) Og i går var det altså blevet tid til julefrokost. Jeg skulle have ris ala mande med, og det havde jeg aldrig prøvet at lave før, så jeg var en kende spændt, da jeg gik igang med at koge grøden.  Det var vildt let, og blev super lækkert (hvis man altså er til sådan noget), så det tør jeg helt sikkert godt kaste mig ud i igen.
Nå, men der skulle selvfølgelig en mandelgave med, og da jeg ikke kunne finde noget brugbart i den lokale spar (ikke engang en pose snebolde kunne opdrives), besluttede jeg mig for at kreere en box. Den er lidt forskellig fra den sidste, idet den har voksdug inderst. Jeg synes den var lidt sværere at sy, fordi voksdugen jo er lidt stivere, og den blev da også en smule skæv, men jeg er jo heller ikke helt rutineret i boxe endnu.



Jeg skal prøve at sy den med en lidt længere lynlås, og jeg skal også prøve at sy en, der er mere penalhusformet. Men den tager heller ikke meget mere end en halv time at sy, så det skulle vel være muligt at finde tid til at eksperimentere lidt.
Og så skal jeg lave en DIY på den. For enhver blog med respekt for sig selv MÅ simpelthen have en DIY. Også selv om der findes oceaner i forvejen :)

Mht overspringshandlinger, så er hele dette indlæg en overspringshandling. Jeg skal rette terminsprøver, og skrive midtvejsudtalelser, og det hele skal være færdigt i morgen. Jeg kan bare ikke rigtigt komme igang. Jeg har været på facebook, og fået mit daglige blog-springs-fix. Jeg har også tjekket mail, og alt muligt andet, jeg ikke skal lige nu. Jeg skal møde om en time, og skal til gymnastik med pigerne i aften, så der burde være motivation nok til at komme igang, men... Jeg lærer vel en dag ikke at færdiggøge ting i aller sidste sekund :)

Der er lærer-Lucia-optog i dag til frokost på min skole. Det glæder jeg mig til. Det er altid hyggeligt at gøre noget uventet for eleverne :)
Og nu til udtalelser og terminsprøver...





Ingen kommentarer:

Send en kommentar